Scratch III

Aspecte:


Escriu el següent programa i explica el seu funcionament


Fes proves canviant la instrucció "augmenta 5 l'efecte.......".Com canvia el comportament de l'objecte?


1.    Llapis:
Partint de l’exemple següent, dissenya un programa que en pitjar les tecles 3,4,5,6,7,8,9, et dibuixi un polígon de 3,4,5,6,7,8,9 costats respectivament.


Seria molt més elegant que poguéssim seleccionar amb un lliscador el polígon que volem dibuixar, per exemple de 3 fins a 10 costats:


Per tal d’aconseguir-ho, cal que seleccionem les variables i d’aquesta manera apareixeran a l’escenari. Ara amb el botó dret del ratolí despleguem el menú de la figura i seleccionem *lliscador*. Tot seguit seleccionem “Defineix el mínim i màxim del lliscador”.

Blocs:

En programes llargs, cal separar les diferents parts del programa en blocs per tal que el codi es pugui entendre fàcilment. Partint de l’exemple d’un programa que ens permetrà dibuixar quadrats, polígons, espirals, entendrem millor el concepte d’organitzar el programa en blocs:



_______________________________________________________________________________

Per tal d’ampliar coneixements sobre quines possibilitats tenim amb el llapis prova d’entendre com funcionen i modifica lliurement els següents programes:

Programa 1: Dibuixa un polígon de n costats (màxim 9) i dibuixa totes les seves diagonals.





Programa 2: Dibuixa òrbites